Хмельницький політехнічний фаховий коледж Національного університету "Львівська політехніка"

На відділенні автомобільного транспорту провели круглий стіл “Академічна доброчесність спільноти учасників освітнього процесу закладів ФПО”

НовиниКоментарі Вимкнено до На відділенні автомобільного транспорту провели круглий стіл “Академічна доброчесність спільноти учасників освітнього процесу закладів ФПО”

4 травня 2023 року в Хмельницькому політехнічному фаховому коледжу провели круглий стіл на тему «Академічна доброчесність спільноти учасників освітнього процесу закладів ФПО». Ініціював захід для груп АТ-191, АТ-192, АТ-21, АТ-202 завідувач відділення автомобільного транспорту, старший викладач Леонід ПІРОГ.

Сьогодні питання академічної доброчесності є вкрай важливим в освітньому процесі, а тому на зібрані говорили про чесність, довіру, справедливість, повагу, відповідальність та мужність — шість фундаментальних цінностей академічної доброчесності (academic integrity). З латинської іменник integrity означає «довершеність, повнота, цілісність», що вказує на внутрішню гармонію, стійкість і послідовність морального образу людини, а прикметник academic означає належність до закладів освіти, процесів навчання та мислення (Killinger 2010, с. 12).

Доповідачами круглого столу були Леонід ПІРОГ і викладач спеціальних дисциплін відділення автомобільного транспорту Костянтин ЧЕРНОВ.

На заході обговорили наступні питання:

✓ поняття академічної доброчесності;

✓ проблеми та цінності академічної доброчесності;

✓ що передбачає дотримання академічної доброчесності;

✓ що вважається порушенням академічної доброчесності;

✓ відповідальність і наслідки за порушення академічної доброчесності.

Акцентували увагу на документі «Фундаментальні цінності академічної доброчесності» (Fishman 2012), який був розроблений Міжнародним центром академічної доброчесності при Ратлендському інституті етики (Університет Клемсон у Південній Кароліні).

Під час заходу провели анонімне опитування студентів коледжу. За результатами опитування було виявлено, що на запитання «Чому студенти вдаються до списування або купівлі різних робіт, які повинні виконувати самостійно» – 47 % респондентів відповіли, що «купити чи списати потрібну роботу дуже просто й доступно», 33 % – «студенти не бачать зв’язку між цими завданнями та їхньою майбутньою професією». Водночас на запитання «На вашу думку, що найперше потрібно зробити, щоб після закінчення закладу освіти знайти хорошу роботу?» – 45 % відповіли «мати добру освіту, високий рівень знань» і 35 % — «мати знайомства, зв’язки». Це підтверджує думку, що проблема порушення фундаментальних цінностей академічної доброчесності в українських вишах, закладах ФПО існує, і її потрібно визнати як на своєму, так і загальнодержавному рівні. На жаль, заходи з протидії плагіату та списуванню в навчальних закладах мають некомплексний, поверхневий та фрагментарний характер. Корисним і вельми показовим для слухачів був кейс із різного програмного забезпечення для перевірки випускних робіт на плагіат.

Вкрай важливим було усвідомлення потенційних внутрішніх і зовнішніх чинників, які зумовлюють академічну нечесність, передусім морально-культурні, інституційні та освітньо-виховні, що значною мірою нівелюють саму цінність освіти, сприяють фальсифікації й тим самим зменшенню її внеску в суспільно-економічний розвиток.

Наприкінці заходу слухачі прийшли до висновку, що академічна доброчесність – це шлях до отримання якісної освіти, яка забезпечує створення умов для набуття професійних знань і розвитку власних здібностей.

© 2015-2024 Хмельницький політехнічний коледж